piątek, 16 października 2009

The Play with Women


Poker jest jedną z najbardziej ulubionych gier karcianych, jednak jedno z australijskich kasyn, Adelaide Casino, postanowiło zachęcić do gry... Kobiety. Oto plakat promujący organizowane w ramach projektu turnieje Ladies Poker wykonany przez agencję Jamshop.
No właśnie, jak to jest z grami? Czy kobiety chętnie z gier korzystają?Tak. Świadczy o tym rosnące zainteresowanie Kobietą jako odbiorca tego rodzaju rozrywek. Wystarczy zerknąc na najnowsze kampanie producentów gry Wii (Fit Plus), japońskiej firmy Nintendo, które skierowane są do... zapracowanych matek i kobiet, które w natłoku zajęć chcą znaleźć chwilę gimnastykę.



Temat gier skierowanych dla Kobiet zostało ostatnio poruszony 13 paździrnika przez Wall Street Journal. W artykule poruszono między innymi problem słabej sprzedaży tego rodzaju gier. Temat podchwycił serwis Jezebel, według którego problem tkwi w obowiązujących stereotypach. Otóż producenci oraz osoby odpowiedzialne za promocję produktów nie dostrzegają różnorodności, jaka panuje wśród Pań. Wszystkie typy kobiecych osobowosci wrzucają do jednego worka i w ten sposób kreują mało skuteczne przekazy. A przecież wśród samych matek możemy wyróżnić 4 podstawowe typy oraz minimum 5 podtypów.
Sposobem na usunięcie problemu moze być dopuszczenie wiekszej liczby kobiet do prac nad kreacją produktów dla nich, ewentualnie zawężenie grupy odbiorców kampanii lub też przeprowadzenie odpowiednich badań.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz