sobota, 24 października 2009

3 wskazówki, jak skutecznie komunikować do kobiet

1. Buduj relacje

Kiedy spotykasz kogoś raz nie zawsze o nim pamiętasz. Jednak, jeśli spotykacie się od czasu do czasu wytwarza się miedzy Wami pewna więź, nic sympatii i wzajemnego porozumienia, a w najgorszym razie skojarzenie.

Spróbuj, za pomocą dostępnych Ci narzędzi nawiązać z kobietą więź. Doradzaj, pomagaj, pytaj o opinię i wspieraj. Udostępnij jej swoją wiedzę i pomagaj zdobywać nowe informacje. Nie bój się pytać. Rób to wytrwale i systematycznie. Nastaw się na cierpliwe oczekiwanie. Bądź cierpliwy, a odniesiesz sukces.

2. Pomagaj zaoszczędzić czas

Jak myślisz, ile wolnego czasu ma przeciętna kobieta? Ile wolnego czasu ma matka? Generalnie średnio godzina do dwóch dziennie (wg. badań przeprowadzonych w USA) spędzona przez matkę w Internecie jest przez nią uznawana za czas wolny. Mało?

Pomóż kobiecie zaoszczędzić czas, szybciejzałatwić przykre obowiązki, łatwiej odnaleźć
informacje. Nie możesz jej jednak wyręczać we wszystkim. Kilka lat temu, kiedy na rynku amerykańskim jedna z firm wprowadzała pierwsze naleśniki w proszku, jej produkty nie cieszyły się szczególną popularnością. Ba, sprzedaż była prawie zerowa. Ich głównych założeniem była oszczędność czasu oraz wsparcie dla kobiet, które nie potrafią lub nie mają czasu gotować. Cele założono dobre, jednak co poszło nie tak?

Otóż w całej swojej chęci pomocy kobietom, producent przedobrzył. Przygotowanie posiłku sprowadzało się jedynie do wymieszania proszku z wodą i usmażenia naleśników. Kobieta kupuje mieszankę i co? Nie ma żadnej satysfakcji z przygotowania posiłku dla rodziny. Ba, ma poczucie, że podaje jej coś sztucznego. Co zrobił producent? Zmienił nieco przepis. Nowa wersja wymagała dodania... jajek. Zabawne? Być może. Ale pójście do sklepu po jajka, które nie zawsze są w domu to pewien wysiłek. I już nie można myśleć że za łatwo poszło z przygotowaniem obiadu.

3. Stwórz biznes przyjazny dzieciom

Co prawda wiele kobiet nie ma dzieci. (Tu odsyłam do świetnej rozmowy Stephanie Holland z Melanie Notkin o tym, że nie każda kobieta to matka, którą możecie przeczytać tutaj). Mimo tego, duża ilość kobiet dzieci posiada, dlatego zaszkodzi, jeśli swój biznes/swoją ofertę uczynisz bardziej przyjazną dla matek z dziećmi.

Mam znajomą, która jest współwłaścicielem firmy produkującej wędliny. Jej sklepy znajdują się tylko w Poznaniu lub w bliskich okolicach, jednak mimo tego zadbała ona aby w prawie wszystkich sklepach jej sieci znajdowały się kąciki dla dzieci. Stolik, krzesełka, kartki i kredki w sklepie mięsnym? Śmieszne? Nie, wprost przeciwnie - jest to tak rzadko spotykane, że chętnie się o tym mówi. Z większych sieci podobnie robi Ikea. W rozbudowanym sklepie w Poznaniu znalazły się nawet toalety dla rodziców z dziećmi. Nawet mnie zrobiło się miło, gdy to zobaczyłam.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz